درمان التهاب، کشیدگی و پارگی تاندون شانه | بهترین متخصص کایروپراکتیک

درمان التهاب، کشیدگی و پارگی تاندون شانه

درمان

روش‌های درمانی بدون جراحی برای تسکین و درمان درد شانه و بهبود عملکرد شانه در بسیاری از بیماران جواب می دهد. با این حال، استحکام شانه معمولا بدون جراحی بهبود پیدا نمی کند. روش های درمان التهاب، کشیدگی و پارگی تاندون شانه بدون جراحی از قرار زیر هستند:

استراحت و سرما درمانی

پزشک به شما توصیه می کند که استراحت کنید و فعالیت هایی که برای انجام آن مجبور به بالا بردن سر هستید را به حداقل برسانید. پزشک همچنین یک محافظ شانه برای کمک به محافظت و ثابت نگه داشتن شانه برای شما تجویز می کند. هر سه تا چهار ساعت به مدت ۱۵ دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر کمپرس یخ قرار دهید تا درد و التهاب تاندون شانه کاهش پیدا کند.

دارو

داروها اختلالات روتاتورکاف را درمان نمی کنند. آنها درتسکین درد و تورم موثر هستند. تسکین درد و ورم به شما این امکان را می دهد تا حرکات ورزشی کششی را شروع کنید و به تدریج شانه خود را تقویت و مستحکم کنید که باعث کاهش احتمال سفتی یا شانه منجمد می شود.داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی شایع ترین داروهایی هستند که برای مدیریت پارگی و درمان کشیدگی تاندون شانه مورد استفاده قرار می گیرند. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی به صورت تجویزی و غیرتجویزی در دسترس قرار دارند. این داروها هم به صورت قرص و هم به صورت پماد به بازار عرضه شده است. در صورتی که به هر دلیل نمی خواهید این داروها را مصرف می کنید، می توانید به جای آنها از استامینوفن استفاده کنید.

درمان التهاب، کشیدگی و پارگی تاندون شانه | بهترین متخصص کایروپراکتیک

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی وقتی اثر بخش است که بخشی از یک برنامه درمانی باشد. درمان فیزیوتراپی می‌تواند شامل ورزش‌های مناسب و حرکات اصلاحی و تمرین طریقه صحیح قرارگیری بدن، به همراه روش‌های مدیریت درد مانند الکتروتراپی TENS، اولتراسوند تراپی، لیزر درمانی سرد، تزریق پی آر پی (PRP)، اوزون تراپی و ماساژ درمانی می‌باشد. هدف مد نظر درمان فیزیوتراپی عبارت است از:

  • کاهش درد و تنش عضلانی در ناحیه گردن و کتف به منظور بهبود عملکرد حرکتی کتف و شانه است. این امر به اصلاح موقعیت غلاف شانه کمک می‌کند.
  • عضلاتی که در این درمان درگیر هستند عبارتند از: عضلات سر سینه کوچک، عضلات ذوزنقه‌ای بالا و عضلات بالابرنده شانه.
  • بهبود موقعیت نادرست سر استخوان بازو به منظور بازسازی حرکت کتفی-شانه‌ای.
  • تقویت عضلاتی که شانه را حرکت داده و تثبیت می‌کنند، یعنی بخش بالایی عضلات Serratus جلویی و عضلات سالم روتاتور کاف شانه.
  • بازیابی حرکات خود به خودی و اعصاب خود پذیر شانه توسط بازتوانی موتورهای عصبی شانه.

تمرینات و نرمش های ورزشی و فیزیوتراپی

حرکات ورزشی مخصوص باعث بازیابی حرکات و استحکام شانه می شود. برنامه ورزشی شما باید به منظور بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکات شامل حرکات ورزشی باشد. استحکام عضلاتی که از شانه شما محافظت می کنند به تسکین درد و جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر و پارگی تاندون شانه (در موارد ابتلا به التهاب تاندون شانه) کمک می کند.

تزریق استروئید

در صورتی که استراحت، دارو و فیزیوتراپی درد ناشی از التهاب، پارگی و کشیدگی تاندن شانه شما را تسکین ندادند، تزریق ترکیبی از بیهوشی موضعی و یک کورتیزون توصیه می شود. کورتیزون یک داروی ضد التهابی بسیار موثر است. در صورتی که تزریق اول چندان جواب نداد، دومین تزریق صورت می گیرد تا اطمینان حاصل شود که تزریق اول در محل مناسب انجام گرفته است. اما به ندرت به بیش از چند تزریق برای تسکین درد ناشی از کشیدگی و التهاب تاندون شانه نیاز است. برای درمان تاندونیت(التهاب تاندون) شانه روش های دیگری از جمله تزریق بلاک عصبی،پرولوزون تراپی و … نیز وجود دارد.

بهترین متخصص کایروپراکتیک اینستاگرام دکتر مسعود اعتدالی 


مطالعه بیشتر:

پارگی، کشیدگی و التهاب تاندون شانه

روش های درمان شانه‌ یخزده

درمان شانه‌ی یخ زده با حرکات ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *