علل درد زانو | بهترین متخصص کایروپراکتیک

علل درد زانو

علل درد زانو عبارتند از

بیماری های خود ایمنی دیگر

بیماری های خود ایمنی دیگر مثل لوپوس منتشر، پسوریازیس نیز مفصل زانو را تحت تاثیر قرار می دهند. علائم دیگر مرتبط با بیماری ها مثل ضایعات پوستی اغلب مشخص هستند و در تشخیص این بیماری ها به این علائم نیز توجه می شود.

نقرس

این بیماری ناشی از افزایش سطوح اسید اوریک در خون است. بیماری نقرس موجب آرتریت می شود. مفصلی که بیش از همه تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد انگشت شست پا می باشد، البته زانو نیز می تواند تحت تاثیر این بیماری قرار بگیرد که منجر به درد، ورم و قرمزی مفصل زانو می شود. این مفصل گاهی اوقات به قدری حساس می شود که حتی یک تماس جزئی نیز باعث زانو درد می شود. آزمایش خون و آزمایش مایع مفصلی برای تعیین سطح اسید اوریک به تشخیص این بیماری کمک می کند.

آرتریت واکنشی

این بیماری عموما پس از عفونت دستگاه روده یا مجاری ادرار بوجود می آید. سه علامت شایع مرتبط با این بیماری عبارتند از

• التهاب ملتحمه
  • التهاب مجرای پیشاب
  • آرتریت

نرمی کشکک

در بیماری نرمی کشکک زانو سطح غضروف کشکک زانو نرم می شود. این بیماری در بین ورزشکارانی مثل دوندگان و دوچرخه سوارها شایع تر است. بیمار، زانو درد خفیفی را دور کشکک خود احساس می کند که با پایین آمدن از شیب یا پله و گاهی اوقات با بالا آمدن از پله یا شیب شدت پیدا می کند. برای تایید تشخیص این بیماری می توان از تصویربرداری با اشعه ایکس یا آرتروسکوپی استفاده کرد.

آماس کیسه های مفصلی

التهاب هر کدام از کیسه های حاوی مایع (بورس) را آماس کیسه های مفصلی می گویند. کیسه های مفصلی از مفاصل محافظت می کنند. این بیماری عموما ناشی از حرکات مکرر یا فشار برای مثال زانو زدن بوجود می آید. گاهی اوقات یک آسیب دیدگی ناگهانی باعث ابتلا به آماس کیسه های مفصلی می شود.

عفونت ها

برخی از عفونت های ویروسی و باکتریال نیز باعث زانودرد می شوند. عفونت باکتریال مفصل زانو باعث درد، التهاب و قرمزی مفصل به همراه تب می شود. چیکونگونیا یک عفونت ویروسی است که همراه با تب و درد شدید در مفاصلی مثل مفصل زانو است.

دکتر مسعود اعتدالی،بهترین متخصص کایروپراکتیک

دکتری کایروپراکتیک از آمریکا، علم تطبیق و تنظیم ستون فقرات و مفاصل

جهت مشاهده صفحه رسمی اینستاگرام دکتر مسعود اعتدالی متخصص کایروپراکتیک کلیک کنید.

مطالب پیشنهادی:

پیشگیری و درمان کیست مچ دست