علل و علائم کشیدگی و پارگی تاندون شانه | بهترین متخصص کایروپراکتیک

بررسی علل و علائم کشیدگی و پارگی تاندون شانه

در این مطلب از سایت دکتر مسعود اعتدالی متخصص کایروپراکتیک علل و علائم کشیدگی و پارگی تاندون شانه را مورد بررسی قرار می دهیم. پارگی روتاتور کاف زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه و تاندون‌ها از وضعیت عادی خود که بر روی استخوان بازو قرار دارند، به حالت کشیده در آمده یا پاره می‌شوند. به تحریک و التهاب تاندون روتاتور کاف و بافت اطراف آن بورسیت نیز می‌گویند. در صورت عدم درمان، این قضیه می‌تواند منجر به پارگی روتاتور کاف شود.

علائم مختلف کشیدگی و پارگی تاندون شانه

• دردی که به طور مداوم عود می‌کند به خصوص در زمان انجام کارهایی نظیر بلند کردن سر
  • دردی که اجازه نمی‌دهد از سمت پهلوی آسیب دیده بخوابید.
  • زمان حرکت دادن بازو صدای ترک خوردگی شنیده می‌شود.
  • محدودیت در حرکت بازو
  • ضعف عضلانی

پارگی روتاتور کاف معمولاً ناشی از برخی شرایط خاص یا مشکلات سلامتی اتفاق می‌افتد. برای تشخیص صحیح این بیماری حتماً با پزشک مشورت کنید.

مواردنیاز به مراجعه به پزشک

• زمانی که یک فعالیت را چندین بار انجام می‌دهید شانه شما دچار درد می‌شود.
  • از دست دادن دامنه حرکتی
  • درد شانه شما را از خواب بیدار می‌کند.
  • درد شانه همراه با تورم، قرمزی یا حساسیت در اطراف مفصل است.

بررسی نشانه های شانه یخ‌زده | بهترین متخصص کایروپراکتیک

علل رایج التهاب و پارگی تاندون شانه

التهاب و پارگی تاندون شانه به دلایل زیادی اتفاق می‌افتد:

سن:

با بالا رفتن سن، عضلات و تاندون‌ها میزان قدرت و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند. توانایی بدن نیز برای بهبود و بازسازی کاهش می‌یابد و احتمال آسیب رسیدن به شانه نیز بالا می‌رود. درد ناشی از تاندونیت می‌تواند در طول زمان بیشتر شده و در صورتی که این آسیب درمان نشود به تدریج بدتر می‌شود. در نتیجه افزایش سن یکی از شایع‌ترین دلایل پارگی تاندون و التهاب تاندون محسوب می‌شود.

دکتر مسعود اعتدالی بهترین متخصص کایروپراکتیک را در اینستاگرام دنبال کنید

بیش از حد کار کشیدن از عضله:

یکی از رایج‌ترین علت‌های التهاب تاندون، استفاده بیش از حد از دست است. مخصوصاً برای کارهایی که بالای سر انجام می‌شود. به عنوان مثال حرکات با تکرار بالا نظیر ژیمناستیک، شنا، وزنه برداری، گلف، تنیس، ورزش‌های پرتابی. ورزشکاران معمولاً بیشتر در معرض آسیب دیدگی تاندونیت قرار می‌گیرند. البته این ورزشکاران به دلیل آشنایی با عملکرد طبیعی شانه، معمولاً از علائم ناشی از شرایط غیرطبیعی آگاهی بیشتری دارند.

آسیب:

آسیب شانه ممکن است به دلیل تصادف اتومبیل، سقوط و یا آسیب ورزشی ایجاد شود. درد ناشی از این نوع آسیب‌ها ممکن است فوری و شدید بوده و موجب از بین رفتن عملکرد شانه شود.

درمان کشیدگی و آسیب عضله همسترینگ

خطرات و عوارض درمان در رفتگی مفصل شانه