بورسیت و روتاتور کاف | بهترین متخصص کایروپراکتیک

بورسیت و روتاتور کاف

هر آن‌چه باید درباره بورسیت و شانه درد باید بدانید.

بعضی مواقع دلیل اصلی شانه دردها، بورسیت است. علت بروز بورسیت به التهاب بورس‎های شانه برمی‌گردد. بنابراین اگر درد در ناحیه شانه‌ها شما را اذیت کرد، سریعا فکر نکنید که ممکن است تاندون شما پاره یا کشیده شده باشد. علت می‌تواند به وجود آمدن التهاب در کیسه‌های کوچکی باشد که بین استخوان و تاندون قرار گرفته‌اند. این کیسه‌های کوچک دارای مایع هستند و شکلی شبیه به بالش دارند.

اگر سنتان زیر 40 سال است و شانه‌هایتان درد دارند، احتمالا علت نمی‎تواند بورسیت باشد؛ چون بورسیت بیشتر در افراد بالای 40 سال اتفاق می‌افتد. به هر دلیلی ممکن است که این کیسه‌های کوچک پر از مایع، ملتهب شوند و برای شخص مشکل ایجاد کنند. با این‌که بورسیت در سایر نقاط بدن مانند آرنج هم ممکن است رخ دهد، ولی غالبا بورس‌های شانه دچار التهاب می‌شوند. درد گرفتن شانه‌ها به علت بورسیت، گاهی حرکت کردن شانه‌ها را دچار مشکل می‌کند. به عبارت دیگر شانه‌ها سفت و متورم می‌شوند.

در اغلب موارد فرد با استراحت کافی و فشار نیاوردن به شانه‌ها، میتواند بورسیت خود را درمان کند. اگر درد آرام نگرفت و همچنان آزار دهنده بود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا به صورت عملی و با استفاده از داروی مناسب التهاب و درد شانه‌هایتان را از بین ببرد. گاهی پزشک به جای تجویز داروی خوراکی، از داروی تزریقی استفاده می‌کند. در بعضی از موارد هم عمل جراحی برای درمان بورسیت بهترین راهکار است که این اتفاق خیلی به ندرت رخ می‌دهد.

بورسیت و روتاتور کاف | بهترین متخصص کایروپراکتیک

دکتر مسعود اعتدالی بهترین متخصص کایروپراکتیک را در اینستاگرام دنبال کنید

درد در شانه می‌تواند به علت پارگی روتاتور کاف باشد.

کسانی که در سنین میان‌سالی هستند یا ورزشکارانی که مکررا فعالیت‌های تکراری انجام می‌دهند، بیشتر در معرض پارگی روتاتور کاف قرار می‌گیرند. در بعضی از موارد وارد شدن ضربه سنگین به شانه‌ها باعث پارگی روتاتور کاف می‌شود و فرد تا چندین ماه درگیر درد شانه می‌شود. گاهی هم ضربه به صورت ناگهانی نیست و به مرور زمان بر اثر وارد شدن ضربات کوچک به شانه، روتاتور کاف پاره می‌شود.

شاید از خودتان بپرسید که منظور از ضربات مکرر و کوچک به شانه چیست و چطور بر شانه‌ها اثر دارند؟ وقتی که ندانید چطور باید با اندام‌های فوقاتی خود کار کنید و همیشه از شیوه‌های نادرست حرکتی استفاده کنید، ضربات کوچکی به شانه وارد می‌شوند. بعضی‌ها می‌پرسند که ورزشکاران که بدن سالمی باید داشته باشند، چرا باید روتاتور کاف آن‌ها پاره شود.

ورزشکارانی که در رشته‌های تنیس، بیس‌بال، پارو زدن، وزنه‌برداری و غیره فعالیت دارند، همیشه برای انجام دادن حرکات ورزشی، دست‌هایشان را به سمت بالا می‌برند. اگر اصول درست کار کردن با این اندام‌ها را رعایت نکنند، فشار زیادی به روتاتور کاف آن‌ها وارد می‌شود.

علت درد شانه چیست و چه راه درمانی دارد؟

علل و علائم کشیدگی و پارگی تاندون شانه