درباره كايروپراكتيک

درباره کایروپراکتیک | اگر شما تصور می کنید که علم کایروپراکتیک یک علم جدید و نوین می باشد، در اشتباهید. باعث تعجب شما خواهد شد اگر بدانید که نخستین تصاویری که نشانگر درمان با دست manipulation ستون فقرات بودند در نقاشیهای ما قبل تاریخ روی دیوار غارهایی در point le merd در جنوب غربی فرانسه کشف شده اند. این تصاویر ممکن است نمایانگر روشهایی ابتدایی و ناشیانه و غیر تخصصی برای درمان ناراحتیهای ستون فقرات باشند، اما متعلق به سالهای bc 500،17 (قبل از میلاد مسیح) می باشند. چینی های باستان از روش درمان با دستmanipulation در سالهای ac 2700 قبل از میلاد مسیح استفاده می کرده اند. در پاپیروسهای یونانی متعلق به سالهای 1500 قبل از میلاد مسیح می‌توان دستورالعمل درمان دردهای کمری را با روش مانوورهای مختلف روی پای بیمار، پیدا کرد.

کایروپراکتیک

درباره کایروپراکتیک

Hippocrates یک پزشک یونانی بود که در سال 377 قبل از میلاد مسیح درگذشت. او بالغ بر هفتاد کتاب در مورد شفا و درمان نوشته و یکی از طرفداران و مبلغان درمان ستون فقرات با دست manipulation بوده است. او عقیده داشته که تنها طبیعت است که شفا دهنده می باشد و این بدن است که بایستی به درمان طبیعی خود بپردازد و در این میان وظیفه طبیب تنها اینست که هر سدی را که مانع این خود درمانی طبیعی شود را از سر راه بردارد.hippocrates بر این باور بوده که جوهر و خمیر مایه زندگی و توانایی شفای طبیعی بدن منتجه از یک روح و روان زنده و سالم می باشد. این عقیده که به vitalism یا نیروی حیاتی شناخته می شود، در سایر نوشته های باستانی نیز دیده می شوند. در قرن بیستم، عقیده دیگری بنام innate intelligence یا ذکاوت ذاتی جای باورvitalism (نیـروی حیـاتی) را گرفت. در یونـان بود که ابـزار و وسـایل ابتدایی برای تـراکشن ستون فقرات و تصحیح و درمان در رفتگیها ابداع شد.
روشهای ابتدایی و اولیه manipulation (درمان با دست) در سراسر دنیا بکار می رفت تا زمانیکه Daniel david palmer (D.D) روش دقیق و اختصاصی و درست تنظیم کردن (adjust) ستون فقرات را کشف کرد. بعدها پسر او barlett Joshua palmer ( B.J ) روش قدیمی پدرش را به فلسفه، هنر و علم مدرن کایروپراکتیک که امروزه با آن آشنا هستیم، تغییر و توسعه داد. D.D palmer تصور می کرد که داروهای مورد استفاده معمول که حتی بنظر خیلی هم موثر بوده اند، تنها قادر بودند که در بسیاری موارد تنها علائم بیماری (نه علت) را درمان کنند و عوارض بسیاری برای بیماران داشته اند. او علاقه زیادی به یافتن علت اصلی بیماری و حذف و درمان آن از طریق روشهای طبیعی داشت.

درباره کایروپراکتیک
D.D palmer در انتاریوی کانادا در سال 1845 بدنیا آمد. وقتی که 20 ساله بود به ایالات متحده آمریکا رفت. در 18 سپتامبر 1895، D.D palmer اولین روش درمانی تنظیم ستون فقرات (adjustment) خود را اجرا نمود. تأثیر روشهای درمانی او غالباً اعجاب آور بودند، بطوریکه باعث شد او به مطالعات خود در مورد آناتومی و فلسفه رجوع کند تا ارتباط حیاتی ما بین ستون فقرات و سلامتی را بیشتر و بیشتر درک کند. او فهمید که قادر است با تنظیم کردن ستون فقرات (adjustment)، جابجایی های ستون فقرات وbiomechanical intersegmental dysfanction subluxation را که علت اصلی درد و شکایت بیماران می باشد را رفع کند. امروزه علم کایروپراکتیک، با تکیه دو اصل اساسی قابلیت فطری بدن در درمان خویش و توانایی دکتر کایروپراکتیک در تصحیح جابجایی ها (subluxation)، به رنج و درد بیماران پایان داده است. مبنای این علم بر پایه درمان طبیعی استوار بوده که در هیچ روش درمانی دیگری شناخته شده نمی باشد و این علم یکی از قویترین و موثرترین روش های شفابخش در دنیای امروز شناخته شده است.
بعد از D.D palmer، پسر او B.J که در سال 1881 بدنیا آمده بود، اعتبار زیادی در رابطه با گسترش و توسعه علم کایروپراکتیک کسب کرد و بعنوان نویسنده موفق و سخنران قابلی که هواداران زیادی در سراسر دنیا داشت، شناخته شد. او فلسفه، علم و هنر کایروپراکتیک را در زمانیکه چیزی بیشتر در یک ساختار متزلزل شناخته نمی شد به صورت یک حرفه تخصصی در آورد، بطوریکه در سالهای 1920 تعداد دانشجویان این رشته به 2000 نفر می رسیدند.
B.J palmer بعنوان یک فرد بحث برانگیز، رویایی رک و صریح، پر انرژی و متعصب و خود رأی شناخته شده بود و در حقیقت تمامی این صفات متناسب با شخصیت او بوده اند. هیچکس به اندازه او سفر نکرده، هیچکس به اندازه او قوانین جدیدی در جهت اثبات حقانیت این حرفه و تخصص معرفی نکرده است. در سال 1926، او به ریاست انجمن بین المللی کایروپراکتیک president of international chiropractic association (ICA) انتخاب شد. او تا زمان مرگش در سال 1961 در این سمت باقی ماند.