درمان های سوزش پشت قفسه سینه | بهترین متخصص کایروپراکتیک

بررسی درمان های سوزش پشت قفسه سینه

بسته به شرایط، راه های مختلفی برای درمان سوزش پشت قفسه سینه وجود دارد. در این مطلب از سایت دکتر مسعود اعتدالی متخصص کایروپراکتیک درمان های سوزش پشت قفسه سینه را مورد بررسی قرار دهیم.

داروهای مسکن

مسکن های بدون نسخه زیر ممکن است به کاهش التهاب و توقف احساس سوزش کمک کنند:

• داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)
  • ایبوپروفن
  • ناپروکسن سدیم

اگر درد شما به داروهای بدون نسخه پاسخ ندهد، پزشک ممکن است یک داروی تجویزی یا یک کرم موضعی دیگر را توصیه کند. داروهای تجویزی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• شل کننده های عضلانی
  • مواد افیونی
  • کورتیکواستروئیدها( کورتون ها)

داروهای تجویزی و کرم‌های موضعی می‌توانند کمردرد ناشی از موارد زیر را تسکین دهند:

• صدمات
  • رگ به رگ شدن عضلات
  • پارگی دیسک
  • تنگی کانال نخاعی
  • عوارض آرتریت
  • خارهای استخوانی

پزشک شما می تواند کورتیکواستروئیدها را به صورت تزریقی و یا خوراکی تجویز کند.

فیزیوتراپی

اگرچه دارو می تواند التهاب و احساس سوزش را تسکین دهد، اما ممکن است بسته به شرایط زمینه ای به درمان های دیگری نیز نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، فیزیوتراپی می تواند به بهبود وضعیت شما در موارد زیر کمک کند:

• انعطاف پذیری
  • قدرت
  • دامنه حرکت

مهم است بدانید که درمان‌های غیرجراحی ممکن است شرایط زیر را بهبود نبخشند:

• پارگی دیسک
  • تنگی کانال نخاعی
  • خارهای استخوانی

در موارد فوق، ممکن است برای از بین بردن فشار عصبی و کاهش علائم کمردرد به جراحی نیاز داشته باشید.

نشانه های سوزش پشت قفسه سینه | بهترین متخصص کایروپراکتیک

آرامش

وقتی استرس باعث کمردرد و گردن درد می شود، یادگیری نحوه کنار آمدن با استرس ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. این موارد می تواند شامل:

• تعیین انتظارات واقع بینانه
  • دانستن محدودیت های خود
  • افزایش فعالیت بدنی
  • استراحت ذهنی

اگر نمی توانید به طور طبیعی استرس را کاهش دهید، بهتر است با پزشک خود در مورد داروهای ضد اضطراب صحبت کنید.

دکتر مسعود اعتدالی را در اینستاگرام دنبال کنید

درمان های خانگی برای سوزش پشت قفسه سینه

اگرچه داروهای بدون نسخه و تجویزی می توانند احساس سوزش در قسمت فوقانی کمر شما را تسکین دهند، ممکن است درمان های خانگی را ترجیح دهید:

درمان با سرما یا گرما:

برای درد حاد ناشی از آسیب یا کشیدگی عضلانی، سرما درمانی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. یک کیسه یخ را در یک حوله بپیچید و سپس حوله را به پشت و گردن خود بمالید. سرما درمانی را هر بار بیش از ۲۰ دقیقه اعمال نکنید. اگر کمردرد مزمن دارید، گرما درمانی ممکن است موثرتر باشد. می تواند عضلات شما را آرام و شل کند و گردش خون را افزایش دهد. کیسه آب گرم را هر بار بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استفاده نکنید.

به اندازه کافی خوابیدن:

کمبود خواب می تواند سطح استرس شما را افزایش دهد و سوزش پشت قفسه سینه را بدتر کند. حداقل ۷ تا ۹ ساعت خواب در هر شب را هدف قرار دهید. یک محیط خواب راحت ایجاد کنید و از فعالیت های تحریک کننده قبل از خواب خودداری کنید مانند ورزش کردن و یا بازی های ویدیویی.

ورزش:

افزایش فعالیت بدنی می تواند گردش خون را بهبود بخشد، عضلات کمر شما را تقویت کند و التهاب را کاهش دهد. این موضوع می تواند کمردرد خفیف تا متوسط را کاهش دهد. حداقل ۵ روز در هفته ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی سبک را هدف قرار دهید.

زمان مراجعه به پزشک

برخی از کمردردها ممکن است به خودی خود با داروهای خانگی و داروهای بدون نسخه در عرض چند روز یا چند هفته بهبود یابد. هر کمردردی که پس از چند هفته بهبود نیابد یا بدتر شود، برای درمان آن باید به پزشک مرجعه نمود و از تست های تشخیصی مانند اشعه ایکس یا ام آر آی برای تعیین علت اصلی درد استفاده کرد و سپس یک دوره درمانی موثر را در پیش گرفت.

توجه : این مطلب توسط مدیر سایت منتشر شده و صرفا جهت مطالعه شما همراهان عزیز می باشد، جهت اطلاع دقیق از خدمات قابل ارائه توسط جناب دکتر مسعود اعتدالی، به بخش خدمات سایت مراجعه کنید و یا با مطب تماس بگیرد.

تاثیر استفاده از روروک بر کودکان

نشانه های ورم زانو بعد از فیزیوتراپی