علت و علائم بیماری اسگود شلاتر | بهترین متخصص کایروپراکتیک

علت و علائم بیماری اسگود شلاتر

بیماری اسگود شلاتر یا درد زانو در نوجوانان (Osgood-Schlatter) یکی از علل شایع زانو درد در سن رشد می باشد. ین بیماری در واقع التهاب ناحیه ای در زیر زانو ست ، جایی که تاندون کشکک (پتلا) به استخوان درشت نی (تیبیا) اتصال می یابد.

اغلب اوقات این بیماری در جهش های رشدی روی می دهد ، زمانی که استخوان ها ، عضلات ، تاندون ها و سایر ساختارها به سرعت در حال تغییر هستند.
از آنجا که فعالیت فیزیکی ، استرس اضافی بر روی استخوان ها و عضلات وارد می سازد، کودکانی که به ورزش های حرفه ای مشغول هستند -خصوصا دومیدانی و ورزش های جهشی- در خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دارند گرچه نوجوانان با شدت فعالیت فیزیکی کمتر نیز ممکن است این مشکل را تجربه کنند.

بیماری اسگود شلاتر

در استخوان های کودکان و نوجوانان ، منطقه ای مخصوص وجود دارد که در آنجا استخوان در حال رشد می باشد. این ناحیه ، “صفحه ی رشد” نامیده می شود. صفحه ی رشد نزدیک به بخش های انتهایی استخوان های دراز قرار دارند. وقتی رشد استخوان کامل شد ، این ناحیه نیز مانند سایر نواحی در استخوان ، سخت می شود. در بعضی استخوان ها ، صفحات رشد محل اتصال تاندون ها می باشند. یک برجستگی استخوانی در انتهای استخوان تیبیا (درشت نی) در محل صفحه رشد قرار دارد که “توبرکل تیبیا” نامیده می شود و محل اتصال تاندون کشکک می باشد.

علت و علائم بیماری اسگود شلاتر | بهترین متخصص کایروپراکتیک

وقتی کودک فعالیت می کند ، با انقباض عضله ی چهار سر ران ، تاندون کشکک کشیده می شود. و به محل اتصال آن به استخوان (توبرکل تیبیا ) استرس وارد می گردد. در برخی موارد به دنبال فعالیت های تکراری و ایجاد کشش و استرس بر روی توبرکل تیبیا ، صفحه ی رشد استخوان دچار التهاب می گردد. این التهاب منجر به دردناک شدن این ناحیه (توبرکل تیبیا) در لمس و بیماری اسگود شلاتر (درد زانو در نوجوانان) می شود.

علائم بیماری اسگود شلاتر

معمولا شاخص ترین علامت بیماری اسگود شلاتر، احساس درد به دنبال دویدن ، جهیدن و سایر فعالیت های ورزشی می باشد. در اغلب موارد هر دو زانو دچار مشکل هستند هرچند علائم در یکی از زانوها شدیدتر است.

• درد زانو و دردناک بودن توبرکل درشت نی در لمس
  • تورم در توبرکل استخوان درشت نی