عوامل و علائم خار پاشنه | بهترین متخصص کایروپراکتیک

بررسی عوامل و علائم خار پاشنه

در این مطلب از سایت دکتر مسعود اعتدالی متخصص کایروپراکتیک عوامل و علائم خار پاشنه را مورد بررسی قرار می دهیم. خار پاشنه یک زائده استخوانی است که از پایین پاشنه پا بیرون می‌زند، یعنی روی رباطی ایجاد می‌شود که از ابتدا تا انتهای کف پا کشیده‌ شده‌ است و استخوان پاشنه را به انگشت‌ها متصل می‌کند.  این عارضه به مرور زمان ایجاد می‌شود. بیشتر مردم تا زمانی که احساس درد نکنند نمی‌دانند که به آن مبتلا هستند. نکته جالب اینجا است که این زائده به خودی‌خود درد ندارد، بلکه زمانی که تیزی آن وارد بافت نرم کف پا می‌شود احساس درد می‌کنید. اندازه این زائده استخوانی می‌تواند به ۲ سانتی‌متر برسد، اما لزوما همیشه با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود.

علائم خار پاشنه پا

علائم این عارضه معمولا شامل موارد زیر است:

• درد (به خصوص هنگام راه رفتن یا دویدن)
  • التهاب
  • تورم در جلوی پاشنه پا

علاوه بر این، ممکن است زمانی که ناحیه آسیب‌دیده را لمس می‌کنید احساس گرما کنید یا بتوانید یک برآمدگی کوچک استخوانی را ببینید.

عوارض خار پاشنه

بدون شک اختلال در راه رفتن مهم‌ترین عارضه این بیماری است. درد ناشی از خار پاشنه باعث می‌شود هنگام راه رفتن پوسچر مناسبی نداشته باشید. این امر به نوبه‌ خود به ستون فقرات فشار وارد می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات دیگری باشد.

بهترین متخصص کایروپراکتیک | خار پاشنه پا

علت خار پاشنه

رسوب ماده معدنی کلسیم در پاشنه پا طی چند ماه باعث بیرون‌زدگی استخوان در این قسمت می‌شود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که استرس و فشار زیادی روی لیگامان‌ها و رباط‌های کف پا وارد شود. خار پاشنه به طور ناگهانی پس از یک تمرین یا رویداد ورزشی ظاهر نمی‌شود، بلکه فشار مکرر ناشی از راه رفتن، دویدن یا پریدن روی سطوح سخت باعث بروز آن می‌شود. به همین دلیل، در بین ورزشکارانی که فعالیت زیاد دارند رایج است. پوشیدن کفش‌های نامناسب یا کهنه هم در ایجاد این زائده استخوانی نقش دارد. سایر دلایل احتمالی عبارت‌اند از:

• آرتریت (بیماری‌های مفصلی)
  • چاقی و اضافه وزن
  • افزایش سن که انعطاف‌پذیری کف پا را کاهش می‌دهد
  • ایستادن برای مدت طولانی

تعداد زیادی از کسانی که از این عارضه رنج می‌برند به التهاب کف پا مبتلا هستند. این عارضه دردناک زمانی ایجاد می‌شود که استفاده زیاد از پا باعث کشیدگی یا پاره شدن رباط کف پا ‌شود. التهاب کف پا خطر ابتلا به خار پاشنه را افزایش می‌دهد.

دکتر مسعود اعتدالی بهترین متخصص کایروپراکتیک را در اینستاگرام دنبال کنید

توجه : این مطلب توسط مدیر سایت منتشر شده و صرفا جهت مطالعه شما همراهان عزیز می باشد. جهت اطلاع دقیق از خدمات قابل ارائه توسط جناب دکتر مسعود اعتدالی، به بخش خدمات سایت مراجعه کنید و یا با مطب تماس بگیرید.

خطرات و عوارض درمان در رفتگی مفصل شانه

عوامل ایجاد سردرد گردنی