مزایای لیزر درمانی چیست و معرفی انواع لیرزتراپی | بهتین متخصص کایروپراکتیک

مزایای لیزر درمانی

مزایای لیزر درمانی:لیزر درمانی یک فرایند غیر تهاجمی است به این معنا که به انجام برش جراحی نیاز ندارد و این یعنی که نیازی به گذشتن زمان طولانی برای بهبود یافتن نیست. لیزر درمانی همچنین شامل گرفتن دارو نیست و بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند که از دارو پرهیز کنند.

مزایای لیزر درمانی چیست و معرفی انواع لیرزتراپی | بهتین متخصص کایروپراکتیک

ویژگی‌های سودبخش درمان لیزر در فیزیوتراپی عبارتند از:

تسکین درد

لیزر، حساسیت عصب را با کاهش برادیکینین، که یک ماده‌ی شیمیایی استخراج کننده‌ی درد می‌باشد، کم می‌کنند. این کار باعث نرمال کردن کانال‌های یون (دروازه‌بانان سلولی) و آزاد شدن اندورفین (مسکن طبیعی بدن) و انکافیلین (مرتبط با اندورفین) شده که یک اثر ضد درد را بر جای می‌گذارد. این روش همچنین دارای تأثیر انسداد درد در برخی از فیبرهای عصب می‌باشد.

خاصیت بهبود/ ضد التهابی

لیزر باعث افزایش ATP می‌شود که انرژی ذخیره شده می‌باشد [ATP مخفف آدنوزین تری فسفات است]. این افزایش انرژی باعث تسریع فرایند ترمیم در سلول می‌شود. لیزر همچنین باعث گسترده شدن شریان‌ها و رگ‌های اطراف محل آسیب شده که به حذف باقیمانده‌های سلولی آسیب‌دیده کمک کرده و مواد مغذی و اکسیژن را افزایش می‌دهند. فعالیت سلول‌های سفید خون پیشرفت می‌کند که به تسریع فرایند ترمیم می‌انجامد. همچنین، برخی از مولکول‌هایی که التهاب را افزایش می‌دهند، کم می‌شوند، و آنتی اکسیدان‌های مفید مانند سوپراکسید دیسموتاز نیز افزایش می‌یابند.

تسریع ترمیم بافت و رشد سلول

فوتون‌های نوری ناشی از لیزرها، عمیقاً به درون بافت‌ها نفوذ کرده و باعث تسریع تولید مجدد و رشد سلول‌ها می‌شوند. در نتیجه‌ی بودن در معرض نوری لیزر، سلول‌های تاندون‌ها، رباط‌ها، اعصاب و عضلات زودتر ترمیم می‌شوند.

بهبود فعالیت عروقی

نور لیزر، تشکیل مویرگ‌های تازه را در بافت آسیب‌دیده افزایش می‌دهد که باعث تسریع فرایند بهبود و بسته‌ شدن سریع زخم‌ها می‌گردد.

نقاط طب سوزنی و هدف

لیزر مخصوصاً در فرو نشاندن نقاط اصلی درد مؤثر است. این روش همچنین یک راه مؤثر برای تحریک نقاط طب سوزنی بدون ناراحتی‌های مرتبط با سوزن می‌باشد.

کاهش تشکیل بافت فیبروز

درمان لیزری، تشکیل بافت زخم مرتبط با آسیب بافت که از آسیب حرکات مکرر، بریدگی‌ها، خراش‌ها، سوختگی‌ها یا جراحی ناشی می‌شود را کاهش می‌دهد.

بهبود سریع‌تر زخم

نور لیزر باعث تحریک ساخته شدن بلوک‌های کلاژن می‌شود که در بهبود زخم‌های بافت‌های آسیب دیده مهم می‌باشد. کلاژن یک پروتئین ضروری مورد نیاز برای جایگزینی بافت‌های قدیمی یا برای ترمیم آسیب‌ها می‌باشد. در نتیجه، لیزر برای ترمیم زخم‌ها و سوختگی‌های باز مؤثر است.

فعال‌سازی سلول بنیادی

لیزر، تعداد سلول‌های بنیادی را افزایش می‌دهد که باعث پیشرفت بهبود می‌گردد.

انواع لیزرتراپی

1-لیزر کم توان

2-لیزر پر توان

دکتر مسعود اعتدالی

دکتری کایروپراکتیک از آمریکا، علم تطبیق و تنظیم ستون فقرات و مفاصل

جهت مشاهده صفحه رسمی اینستاگرام دکتر مسعود اعتدالی متخصص کایروپراکتیک کلیک کنید.

مطالب پبشنهادی:

شاک ویوتراپی و آنچه باید بدانید !

الکتروتراپی را بشناسید !

درمان دیسک کمر با ورزش